Iklan

Friday, September 18, 2009

Iklan Raya & Salam Raya....

Salam....

Hari tu time merdeka.
TV memang dah keluar iklan PETRONAS lelama karya YASMIN AHMAD.
Raya ni pun sama keluar iklan PETRONAS yg lelama.
Paling aku suka dah tentu JANDA BERANAK TUJUH.
Memang best iklan tu.
Ada unsur komedi tapi mesej tetap maintain.
Dalam dok nak gelak tgk gelagat anak2 janda tu.
Boleh rasa sedih nak nangis.
Terharu aku tengok semua anak lelaki dia tolong buat kerja.
Ada kupas bawang le.
Buat ketupat le.
Bersemangat betul derang nak tunaikan cari daging untuk raya.
Beruntung janda tu.

Lagi satu iklan PETRONAS.
yang ayah dia dah tua tu.
Yg tinggal dengan anak & menantu.
Paling aku sedih bila tempat makan diasingkan.
Tergamak tu makan serentak.
Tapi ayahnya makan sesorang.
Sedih weih.

Tu je iklan raya yg aku baru tengok.
Maklum le dah nak akhir ramadhan ni
Macam tak ada masa nak bertenggek depan TV.
Iklan yg anak tanya burung apa? burung apa tu.
Tak ada keluar lagi ei?
Ke aku yang tak perasan.

Oklah.
Dengan ini aku mengucapkan.
Selamat Hari Raya Aidilfitri.
Semoga bergembira di hari raya.
Raikan bersama keluarga tersayang.
Maaf atas segala salah dan silap.

1 comment:

sol said...

selamat hari raya weih.... mmuahhh2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails