Iklan

Monday, June 7, 2010

Salam....

Ambil nafas...ambil nafas....
Huh...huh...huh.....

Ni berlaku hari Jumaat hari tu.
Kisahnya macam ni.
Hari Rabu tayar kereta pancit/bocor.
Jadi kami tukarlah 2 tayar.
Semua nampak ok je.
Sekali hari Khamis tu aku bawa kereta ada bunyi lain macam.
Bunyi macam tayar kereta tak ada angin.
Gedeguk...gedegak...gedeguk...gedegak bunyinya.
Turun, check tengok tayar ok je.
Tak de lempeng ke apa.
So drivelah seperti biasa.

Malam tu aku dah mengadu ke en wolverine.
Dia kata mungkin tayar baru tu tak sesuai.
So nanti nak checklah.
Esoknya , Jumaatlah kan.
Aku pun drive jelah macam biasa.
Kat tayar masih ada bunyi-bunyian.
Lagi kuat bunyi bila belok tau.

Jadi balik lunch tu.
Aku ngadu lagi ke en wolverine.
Dia pun ajaklah test drive.
Sebab 2 hari ni memang aku je yang pegang stereng.
Dah bawa tu memang ada bunyi.
Tapi en wolverine ingat bunyi bearing ke apa.
Dia pi goyang-goyang tayar tu.
So try bawak jauh sikit & laju sikit.
Bila berhenti traffic light en wolverine keluar jenguk.
Sambil main stering.
hah ko time tu rupenye tayar dah ngeng....ngeng....nmgeng....
Macam nak terkeluar dah.
Bila berhenti tengok 1 skru dah hilang.
masa memula tadi still ada skrunye.
Cecepat g kedai tayar suh pasang balik skru & ketatkan.




Tayar yang dah hilang 1 skru.
Lagi 3 tu dah sedia longgar.

Huhuhuhuuhuhu....
Nasib baik takde time aku bawa
Tayar tu tercabut ke apa.
Tak ke naya je.
Syukur sangat.

Sabotaj ke apa????
Hahhahahhaha....
Siapalah nak sabotaj aku.
Ni kes cuai le ni.
Mesti yang masa tayar aku pancit tu.
Pomen yang tukar tu tak ketat properly.
Huh....

Hik....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails