Iklan

Saturday, September 17, 2011

"Weh, ko mengandung lagi ke?"

Salam....

Hari tu.
Aku pi kedai.
Sekali time nak masuk kete.
Ada sorang kawan aku, kira jarak sepelaung dari aku.
Sekali dia melaung.
"Weh ko mengandung lagi ke"
OMG.....OMG.....
Aku kan dah macam malu2 alah.
YOlah orang lain pun dengo kan.
Tapi dalam dok malu tu.
BOleh lak aku terspontan reply.
"Nampak gemuk ke"
Dia angguk ok tanda mengiyakan.
OMG....OMG lagi sakit ati.
Aku "Taklah.Nak rehat lama sikit"
Sambil cecepat masuk kete.

Time tu aku pakai baju kurung.
Baju kurung longgar.
Tapi ada sedikit angin bertiup.
So nampak kebuncitan kot.
Aiyoh....

Perempuan kan.
Baru orang tego gemuk sikit.
Dah gelabah. Gabra.
Balik rumah.
Terus tengok perut pinggang.
Adoih memang macam ngandung 4 bulan pun.
Dahlah leaps puasa ni nafsu makan.
Naik bertingkat2.
Huhuhuhuhu....

Aku ni sebetulnya memang kurus.
Kecik.
Tapi memang sedikit boncet.
Eh macam bukan sedikit tapi banyak je.
Ikut BMI aku pun.
Memang underweight.
Berat aku.
Dari zaman sekolah menengah sampai sekarang range sama je.
Tu yang serba salah tu.
Kang makan banyak , tang perut je naiknya.
Mau kontrol makan, kang kurus melidi.
Echeh alasan.

Aiyoh.
Mau senaman.
Pemalas.
Huhuhuhu......

Tapi, bila fikir balik.
Manalah perempuan-perempuan ni tak gabra.
Asal naik badan je orang pi tegor "GEMUK"
Walhal bukan gemuk pun.
Aku rasa istilah yang betul "BERISI"
Arr sedap sikit telinga mendengarkan.

Lain kali jangan cakap gemuk eh.
Cakap berisi....
Eh cakap BERISI kang depa ingat BERISI tang lain lak.
HIhihihihi....

Hik....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails