Iklan

Tuesday, August 17, 2010

Perkhabaran Nan Indah....

Salam....

Ramadhan kali ni memang rasa syahdu saja.
Dalam dok syahdu tu ada khabar indah menjelma.
Tup tap tup tap aku mengandung lagi hah.
Rezeki ALLAH nak bagi.
Hehehehehehehe....


Tu dia tengok terang kemain linenye.
Aku tau mengandung ni pun bulan 6 ari tu.
Ni dah almost 15weeks gitu.
Mengandung di bulan Ramadhan kali ni.
Mencabar sangat rasanya.
Alahan tak hilang lagi.
Dia punya berdenyut kepala.
Huhuhuhuhuhu....
Dengan muntahnya.
Diikuti tak ada selera makan.
AKu ni sekarang dah tahap kurus kering je rasa.
Dugaan....

6 hari puasa ni aku dah tinggal 2 hari.
Puncanya muntah seharian.
Dari pagi membawa ke malam.
Mintak2 lepas ni ok dah.
takde masalah.
Lagipun rugi je aku tak puasa.
Bukan lalu nak makan.
Huh....


Lagi satu perkhabaran indah sebelum puasa.
Kami sekeluarga dah berpindah ke rumah baru.
Lega....
Tahun ni beraya rumah baru le nampaknya.
3 hari sebelum puasa.
Pak Uda balik.
Sudah mengejut disuruhnya buat kenduri doa selamat.
Kenduri kesyukuran.
Mengejut jugalah persiapan dibuat.
Nasib baik plan lepas asar.
Kalau plan lepas zohor.
Jenuh kalut nak bersiap menu.
Disebabkan aku tengah alahan mengandung.
takdelah sangat gambar yang disnap.


Antara menu.
Pulut kuning
Telur bersos.
Kari telur.
Bihun goreng.
Ayam goreng berempah.
Kuih muih.
Tembikai


Ni hah bubur anak lebah.
Orang area Perak tau le bubur anak lebah ni.
Nak buat dia memang unik.
Maaf gambar gelap.
AKu malas nak edit.



Tetamu menjamu selera.

Selesai kenduri.
Lega.
Syukur.
Semoga semuanya kan baik-baik saja.

Hik....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails