Iklan

Wednesday, April 8, 2009

Mari Bersalin.....Siri 1

Salam....



Putera Hati Aku & Hubby IRFAN HAFIZI

Kali ni aku nak kongsi pengalaman aku bersalin.
Lain orang lain pengalamannya kan...
Tiap kali teringat pengalaman aku bersalin.
Mesti nak tergelak.
Hik....

13.02.2009
Subuh tu aku sedar dah rasa sakit sikit2.
Tapi bole tahan la.
Bila mandi aku perasan ada bleeding yg tersangatla stain.
Gabra gak aku.
Kelam kabut mandi.
Cerita kat opah.
Opah kata tu tanda nak beranak rasanya.
Cerita kat hubby.
Dia terpinga2
Tapi aku tetap siap nak pegi kerja.
Mula nak drive sendiri
Tapi hubby cakap biar dia yg hantar.
Aku bawa surah Yassin.Mana tau dipermudahkan.
Singgah kedai maksu.
Maksu suruh g hospital.
Opah suruh minum air selusuh.
Contraction datang tiap 10- 15 minit.

Sampai hospital.
Sempatle aku habiskan satu surah Yassin.
Biasalah kena check kan aka seluk
Time nak seluk tu terjerit lite2
Nurse "jari I belum masuk lagi u dah jerit"
Tergelak aku masa ni.....Hihihihiihihi
Nurse cakap dah bukak 3cm.

Aku masuk ward lebih kurang pukul 10.30 am
Hubby g hantar maksu balik dulu.
Sebelum balik hubby cakap dia maafkan semua kesalahan aku
dan redha segalanya.
Apa lagi meleleh ar air mata ni.
Sebak sgt rasanya.
Bila hubby dah balik berdebar je aku rasa.
Ayat Al Fatah dengan doa Nabi Yunus selang seli aku baca.
Sambil baca aku mengiring ke kiri.
Maksu pesan mengiring kiri mudah pintu tu terbuka.

Lebih kurang pukul 12pm time lunch.
Aku makan separuh dari hidangan.
Yelah nak tenaga time push kan.
Bila contraction dtg.
Aku dok fikir nanti nak dekat bersalin contraction lama ke.
Jenuh aku nak tahan sakit.
Yang contraction ni bole ar aku tahan sebab sakit dtg sekejap2
Lepas tu hilang
Tu yg bole tahan sakit tu.

Tak lama lepas makan.
Yg aku igt aku ada baca ayat Kursi
Elok je aku habis baca ayat Kursi tu.
Aku rasa bergetar pinggang aku.
Terus rasa meleleh air (aku pasti air ketuban pecah)
Diikuti contraction yg sakit sgt.
Dr dtg check dah buka 4cm
Terus Dr suruh masuk labor room.

Dalam labor room.........

1 comment:

salsabeelasofiyyahsakeenah said...

tajuk je dah lawak..mari bersalin...wahaha mari mari..nak bersalin juga.....ekeeke..

thnx for sharing yus...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails