Iklan

Saturday, May 23, 2009

Sang Kelembai Punya Cerita

Salam.....

Weih korang mesti pernah dgr cerita Sang Kelembai kan?
Alah cerita mitos makhluk ganjil.
Yg kalau dia menegur makhluk lain.
Makhluk tu jadi BATU.
Kt tepi pantai sini ada tau
kekonon batu adalah gajah yg ditegur Sang Kelembai.

Aku pun ada gak kekonon cerita ala2 Kelembai ni.
Tapi tidakle aku tegur benda tu jd BATU.
Cuma bila aku tegur mcm ada sesuatu ar jadi kt benda tu.
Kekonon perasan ada SUPERPOWER ar.
hahahahahahha.....

Dah lama dulu.
Ada sekor anjing tetiba keluar dari hutan
Kt kedai maksu.
Tapi dia duk jauh je ar.(ala2 ushar line)
Aku ni rabun sikit.
Dari jauh ku fikirkan kambing.
Menjerit2 aku cakap.
"Weih kambing weih....kambing dr hutan!"
Maksu "Kung...kung ar"
Pastu nak jadi cerita.
Esok paginya ada ler aku nampak bangkai anjing tergolek tgh jln.
Rupenya anjing yg aku tegur tu mati kena langgar.
Kebetulan le kot kan.
Aku tegur terus mati anjing tu.

Lg satu cerita.
Ada hari tu sekor angsa.
Sesat kt kedai maksu.
Dia duk jauh2 tp asyik keliling kedai maksu.
Ntah mana datang.
Lepas tu aku nmpk dr jauh.
Cam ada sekumpulan makhluk.
Aku pun cakap ar.
"Eh ramainye binatang tu ei(angsa ar)"
Sepupu aku "Weih,nyah tu pekerja MPM ar buat keje"
Lor orang ku katakan binatang.
Pastu aku pun g lah keje.
Time lunch sepupu aku cakap.
Pekerja MPM yg aku tegur tu dtg makan kedai maksu
Kalau idak tak pernah pun.
Kebetulan je kan dh derang nk dtg makan.
Tapi kekonon perasan ada SUPERPOWER gak ar.
hihihihihiihi....

Isk ni entry pasal sang kelembai ke....
Ke pasal aku rabun....
Hik....

Notakaki : Kepercayaan melampau kpd mitos boleh membawa kepada syirik.

3 comments:

azia rinne_rinn said...

ekekkeke...

yus, sila pakai cermin mata...
ekekekke

salsabeelasofiyyahsakeenah said...

wah yus boleh tulis koleksi ceritalah lagi tidurlah intan ekeke...saya suka arr baca..tulis lagi ek...ekekeke...

yusyanti said...

tuler rinne
yg sebenornye rabun....
tp perasan ar ada superpower ekekeke....
tu ar kn pinku...
kdg lawak je rasa....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails