Iklan

Saturday, May 2, 2009

OIAM3

Salam....

Fuh masa part elimination terkujat weih Tomok paling rendah vote.
Jelas muka kecewa Tomok.
Mana tak kecewa beb dah nak final je.
Terigt time Siti Sarah n Dayang dulu.
Bila Awal ckp "Tetapi jika rakyat malaysia...blablalbla..."
Baru lega beb.
Pandai derang nak tarik vote.
Lantak ar dah tentu derang kapitalis.
Mau untung maa.
Aku bajet tahun ni adalah tahun paling best OIAM.

Opening performance oleh peserta OIAM
Aku amat terhibur.
Persembahan tak melalut2,tak terlalu over.
Menarik.
Pemilihan lagu pun best.
Pendapat aku peserta OIAM3 dan AF7
kesemua mereka berbakat.
Cuma OIAM3 pesertanya lebih kreatif.
Tau apa music direction mereka.
Aku paling suka kesemua peserta lelaki
Tomok,Aweera,Nine,Rizu & Simon.

Lupakan pasal klip cerita sedih derang.
Aku lebih tumpu pd persembahan.(ye ke...hik)

AWEERA
Aku suka Aweera.
Walaupun Paul Moss kata muzik rock ketinggalan.
Bg aku rock relevan spanjang zaman (Wah)
Aweeera berani.
Walau selalu kena kutuk dgn Paul Moss
Dia still dgn his own branding
Even baru 18thn tp dia jelas dgn muzik yg ingin dibawa.
Persembahan medley best.
Lagu baru muzik best.
Lirik je mcm kureng skit.

ESTHER
Seksinya minah ni.
Baju dia pleaselah.
Tapi takpe ar dah tentu dia kafir.
Tapi sakit mata skit ar kan (byknye tapi...hik)
Kalau body mcm Marion tu cantik ar nengoknya.
Lagu baru dia ada kurang ar.
Tapi suara tak dinafikan mmg sedap ar.(lor tapi lg..hihihihi)
Bak kata Syafinaz "u are such a great singer"
Lagu Rihanha tu mcm tak sesuai utk final ar.
Lagu mmg ar happening tp x serlahkan dia ar.
Yg lebih gelek2 je.
Bagus gak dia pilih lagu ni nampak sikit kekurangan dia utk final.
Hik.

TOMOK
Oh abang TOms (ekekekek) adik TOms daa.....
Tomok pandai pilih lagu.
Mmg jelas dia nak menang
Dan yg best pasal Tomok, dia pandai deliver lagu tu jd lagu dia sendiri.
Aku suka Tomok putar2 stand mic tu.
Tp aku paling tak dpt lupe part Tomok flip mic ms nyanyi 'Umbrella'
'Rindu Terhenti" tu best ar.
Ada part slow....ada part rancak....
Bak kata Paul Moss "it s a classy performance"

Persembahan Ayu & 3 finalist
Ayu ni suara dia mmg jelas.
Aku rasa kalau Ayu byk duit (kot ada lg balance duit menang thn lepas)
baik dia g tmpat repair gigi yg claudia n aishah g tu kan
Tp efek suara ei kalau dia betulkan gigi.
Ah lantak dia ar.

Sesuai lagu 'Mulanya disini' dinyanyikan utk final stage ni
Nmpk sinonim dgn perjalanan derang dlm OIAM
kt cni nmpk kelebihan Aweera bila part adlib

Dah mmg rezeki Tomok.
Even Syafinaz & Paul Moss sendiri pilih Tomok
dan ternyata undian memihak ke Tomok
Nmpknya pengundi OIAM bijak pilih juara.
Walaupun Syafinaz ada kuar statement
"Kalau ikut track record OIAM,tak jadi juara pun tak apa"
tp dlm kes Tomok aku puas hati dia menang.
Harap dia tak dapat badi mcm bekas pemenang yg lepas2
Harap karier lebih maju..Shah Indrawan.
Tahniah Tomok.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails