Iklan

Wednesday, August 19, 2009

Marhaban Ya Ramadhan....

Salam....

Dlm beberapa hari je lg.
Ramadhan dah nk menjelma.
Semoga kita semua akn mendapat lebih keberkatan.
Semoga dapat menjalani ibadah puasa dgn sempurna.

Semua tau, bulan Ramadhan.
Bulan yg mana setiap amalan berganda pahalanya.
Tiap kali ramadhan nk dtg.
Aku mesti terigt diri aku belas2 thn yg dulu.
Aku yg masa tu budak kecik
(ye skrg pun kecik lg,perasan bluwek).
Yg hatinya polos,tulus....
(sekarang tak berapa nak polos,sbb dh byk buat dosa)
huhuhuhuhuhu....

Masa memiliki hati yg polos n tulus dulu.(chewah kemain)
Aku suka sgt bln puasa.
Sbb katanye bln puasa ni ahli kubur direhatkan dari seksaan.
So, aku hepi le sbb arwah mak tak kena seksa sebulan.
Bila nak abis puasa mula le sedih.
Sedih yg sampai menangis.
Sbb nanti arwah mak dh nk kena seksa balik.
Dah nak kena soal jawab dgn malaikat.
Aku igt lagi balik dari sekolah agama.
Sepanjang perjalanan balik tu.
Mulut n dlm ati aku.
Tak berenti baca alfatihah.
Sampai aku tersadung batu tuh.
Mulut tak berenti baca.
Konon nk spanjang masa sampai ke mak aku.
Nanti terang je le kot kubur mak aku.
Berkat alfatihah aku tu.
Wah sucinye ati aku korang ms tuh.
Eh, tetibe rasa sedih lak.

Sekarang ni.
Dah kawen.
Dah ada anak pun.
Aku dok bayang le nanti.
Mcm mana aku nak didik anak pose bile masanya.
Harap si IR ni ikut le prangai aku.
Yg senang pose.
Lg pula aku masa peknenkan dia tahan pose.
InsyaALLAH mengikut kan.

Hmm....
SELAMAT BERPUASA.
SEMOGA KEBERKATAN RAMADHAN SEIRING BERSAMA KITA.

Hik....

1 comment:

Diana Ishak said...

selamat berpuasa to you too

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails