Iklan

Friday, August 14, 2009

Perginya Ustaz Asri.....Cerita Petang Khamis

Salam....

Ok aku mulakan dgn perginya tak kembali Ustaz Asri.
Innalillah.
Sedih le.
Aku mmg minat Ustaz Asri ni.
Aku suka bila tiap kali RABBANI menang anugerah.
Mcm dlm ABPBH derang kn slalu menang ARTIS NASYID POPULAR.
Tiap kali bg speech.
Mesti ada selit nasihat utk semua.
Semoga roh ustaz Asri ditempatkan di kalangan mereka yg beriman.
AMIN....Sedih sgt.

Balik keje petang semalam.
Main2 dgn IR.
Alah main yg letak dia kat kaki kita.
Pastu kita gerak2 kaki mcm jongkang jongket.
Memula IR gelak je.
Mmg terserlah kegirangan di hati.
Tapi bila aku amek kamera nak snap gambo.
Dia muka mcm pelik.
Tapi memang dia tgk je camera bile aku snap tu.
Dan hasilnye....

Air liur maintain ada ok.
Aku rasa camera ni mmg
WHAT YOU SEE IS NOT WHAT YOU GET (WYSINWYG) lah.
Atau IR mmg mewarisi aku yg tak pandai senyum kt camera.
Hahahahahaha.....





Yg last ni paling aku tak bole blah.
Siap jebik tu.
Nanti ko beso ummi tunjukkan gambo ni kt ko IR.
Huhuhuhuhu....

Lepas main2 dgn IR.
Tetiba perasaan nk mkn megi.
Terus rendam megi perasa ayam.
Yg sebenarnye aku rendam MAMEE.
Tapi standad le org kg cam aku.
Segala jenis mee segera adalah MAGGIE.
Same goes to drypers.
Segala jenis lampin pakai buang adalah PAMPERS.
Inilah namanye branding yg berjaya oleh MAGGIE,PAMPERS
dan seangkatannye spt COLGATE, XEROX, etc....
Eh tetiba masuk subjek marketing lak.
Hihihihihi....

Dah rendam megi.
Tetibe perasaan nk minum ribena laici.
Kelmarin dh teringin nak buat.
Maklum le kelmarin puasa.
Dh siap pakai sluar tudung semua nak keluar.
Sekali dgr bunyi bising org main sepak takraw depan umah opah.
Leceh le pulak kang nak keluar kete.
Kang aku nak gostan tak pepasal derang nk kena berenti main bg laluan kt mem besar.
Lg pulak mesti byk motor/kete tu parked.
Terus tak jd keluar kelmarin.
Aku ni bukan apa.
Aku trauma skit dgn bola takraw ni.
Dedulu, lbh kurang 20thn yg dulu.
Aku ada sejarah sikit dgn sepak takraw ni.
Zmn aku kekecik, generasi dulu slalu gak main takraw dpn umah opah ni.
Zmn arwah pak ngah aku.
Siap derang bole buat perlawanan antara kg lg.
Ok dijadikan cerite.
Dekat court takraw tu.
Dekat ar dgn kedai runcit cik mah ni.
Ada 1 ari tu opah suh g beli brg.
Aku memalu le nak pegi.
(gediknye segan konon, mcm le pakcik2/abang2 tu nk ngorat aku yg belum baligh tu)
Nak tak nak kena le gak pegi.
Elok je aku lalu tepi court ni.
TOING!!!
Aduss korang elok je bola sepak takraw tu landing atas kepala aku.
Biol jap rasanye.
Malu pun ada.
Bygkan le takraw punye bola.
Dari rotan kn....Keras.
Dgr gak le pakcik2, abang2 yg main tu ckp sori.
Terus aku jln cecepat g kedai cik mah.
Seb baik lah aku ni bole buat muke selamba.
Lepas tu mmg le aku ni fobia dgn bola takraw.

Eh, panjang lak cite pasal takraw.
Jadi semalam utk qada' ribena laici kelmarin.
Aku pun keluar le nk beli laici n ribena.
Semalam ada sikit je group main takraw.
So senangle nak keluar kete.

Ada le dlm 30minit gak aku keluar.
Sekali korang dh nak balik baru aku igt.
Kan tadi aku rendam megi kn.
Alamak.
Mesti kembang semangkuk.
Terus cecepat balik rumah.
Sampai rumah, mmgle kembang semangkuk dah megi tu.
Tapi mkn gak le.
Kang membazir.
Amalan syaitan.


Megi yg kembang semangkuk.
Ni pun aku dh modified tambah air balik.


And last but not least.
Aku dan IR.

Hik....

3 comments:

Intan and The Boys said...

IR is sooo comel!
dia drooling pon still nampak cute. hehehe~

yusyanti said...

tq intan....
weih ko ni bile due date beranaknye?
hope smua dipermudahkan.....

yusyanti said...

tq intan....
weih ko ni bile due date beranaknye?
hope smua dipermudahkan.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails