Iklan

Monday, June 1, 2009

31.05.1980

Salam....

Semalam 31.05.2009.
Adalah Hari Lahir aku yg ke 29.
Aku jarang 'make a wish' yg spesifik.
paling tidak pun
Dok wish semoga 'dimurahkan rezeki, dipanjangkan usia.'
Sekarang dah kahwin dah ada anak ni
tambah sikitlah
'dikekalkan jodoh, bahagia selamanya, peroleh anak2 yg berkualiti'
AMIN....

Lahir tahun 1980 ni.
Senang sikit kita nak kira umur.
Aku ada formula sendiri nak kira umur aku.

Dedulu masa sekolah rendah.
Bila nak ingat umur aku.
Aku cuma ambik nombor yg hujung je.
Contohnya 1987 ambik 7 = 7 tahun
1989 ambik 9 = 9 tahun

Pastu bila dah masuk 1990an
Cara aku adalah ambik no awal dgn no ujung.
Contohnya 1992 aku ambik 1 dan 2 = 12 tahun
Bila masuk tahun 2000.
Aku guna formula sama gak
2002 ambik 2 dgn 2 = 22 tahun
2009 ambik 2 dgn 9 = 29 tahun

Hmm nanti bila dah umur 30an.
Nampaknya kena tuko formula lak kan.
Aku rasa aku nak ambik camgni lak.
2010 ambik 20 + 10 = 30
2012 ambik 20 + 12 = 32
Hihihihihihihi....

Aku tak tau ar formula aku ni.
Lagi memudahkan atau lagi serabut.
Tapi utk aku cam memudahkan je.
Ntah cemane le aku bole ada idea camgni kan.
Gamaknya aku adalah terlebih kreatif kot.
Ala2 fikiran 'out of the box' gtu
Atau tak de mende sgt nak fikir.
Tu bole create idea camgni.
Hik....

5 comments:

salsabeelasofiyyahsakeenah said...

hehehe mmg si kidal terover cerative hik..

happy bday gunit!!

Linda said...

wakakak yus siap ade formula bagai..
muahahaha..

anyway..
hepi belated bday to u....

yusyanti said...

tq gunits....
x de mende nk difikir gamaknye
ekekekeke.....
tp mmg ni ler yus gune dr skola rendah
sbb malas nak buat tolak2 tahun kan...
hik.....

Anonymous said...

wahaha..anda mmg seorang yg kretip..harus dpt anugerah lg neh...ngeeeeee...

eppy belated besday oke...=D

azia rinne_rinn said...

selamat ulangtahun kelahiran. moga dipermudahkan segalanya & menjalani kehidupan bahagia disamping family tercinta.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails