Iklan

Friday, June 26, 2009

Rosli Dhoby.......Warkah Terakhir

Salam....

Geram.Sedih.Bangga.Takut.Terharu.
Ni perasaan aku tika layan Warkah Terakhir.
Adik aku yg lelaki yg form 2 tu.
Pun nangis leleh2 tgk.
Serius aku rasa nanti soklan sejarah
pasal Rosli Dhoby mesti dia score.

Mana tak sedih weih,Rosli Dhobi masa tu baru 17 tahun.
Korang tgk ar kite time 17 thn dok apa je fikirnye.
Kot tgh feeling cinta monyet (aku tak layan cinta monyet)
Hik....
Kira mmg isu jugak ar.
Patut dia juvenile kn.
Mana bole hukum gantung kn.

Memula aku mcm geram gak dgn Awang Rambli tu(lakonan superb Namron)
Seb baik dia suh Rosli Dhoby terus terang kt mahkamah.
Ye ar derang semua kn dah ikat sumpah takmo bocor rahsia.
Kot Rosli Dhoby tak terus terang.
Takdele dlm Sejarah Malaysia tercatat pasal Rukun 13.

Scene dalam penjara sedih le.
Lepas dah hukuman jatuh.
Rosli nampak sgt down.
Asyik nangis je.
Sedih weih....sob..sob....sob...(lap air mata)

Momen cantik tp sedih.
Masa femili Rosli semua datang mahkamah.
Weih dah ar masa tu ari hukuman dijatuhkan.
Style Rosli toleh sikit2 tgk femili dia.
Uwaaaaa.......meraung weih aku tgk.
Scene mak rosli lawat Rosli lg ar sedih.
Uwaaa....can't describe ar the feeling......

Rosli Dhoby, Morshidi Sidek, Awang Rambli, Bujang Suntong
4 orang ni dikenakan hukuman gantung sampai mati.
Manakala ahli Rukun 13 yg lain penjara
(ada yg 15 thn, 10 thn, 7thn)

Kudos to team produksi.
Cayalah Wan Hasliza the director.
Pelakon mmg memasing menghayati.

Semoga semua roh pahlawan negara (yg muslim ar kan)
Ditempatkan dikalangan mereka yg beriman.
Alfatihah....

2 comments:

ery said...

wargh... mmg best la citer tuh...
mmg syahdu je... ape2 pun al-fatihah buat ke4-4 pahlawan sarawak tuh...

yusyanti said...

bestkn.....
fakta yg exaggerate pun x de meleret.....
ni buat minat lg kt seajarah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails