Iklan

Tuesday, May 4, 2010

Aku Yang Simple....

Salam....

Ya.
Aku ni simple orangnya.
Kadang macam terlalu simple.
Banyak perkara aku macam ala kadar saja.
Asal ada aku rasa dah ok sangat.

Macam sekarang aku ada suami.
Ada anak.
Ada femili di sisi.
Aku rasa dah best sangat.
Atau spesifiknye bersyukur sangat.
Memanglah hidup aku tak sempurna.
Dan sememang hakikatnya tak ada seorang pun yang sempurna.

Ada masa bila tengok orang lebih dari aku.
Kereta besar.
Ada rumah sendiri.
Cepat-cepat aku berfikir mereka sama saja.
Nampak saja mewah hidupnya.
Tapi mesti ada masalah lain.
Entahkan lebih teruk dari aku masalahnya.
Bak kata pepatah 'besar periuk,besarlah keraknya'
Dan benda-benda ni akan beri aku motivasi.
Motivasi untuk aku rasa betapa aku bertuah.
Betapa aku tak perlu nak rasa rendah diri.
Setakat ni memang menjadilah cara motivasi aku ni.
Cuma mungkin boringlah kot kan.

Dari kecik.
Bila tengok orang kaya.
Selebriti atau artis.
Orang kenamaan ke.
Orang yang cantik ke.
Aku selalu fikir.
Alah mereka-mereka ni.
Beraknya tahi juga.
Tak bertinggung, duduk (sila jangan imagine)
Hehehehehehe....
Sebab tu dari kecik aku tak ada idola sesiapa.
Mungkin aku ni tak berapa nak kagum pada orang lain.

Ada masa aku rasa cara pemikiran aku ni.
Macam statik.
Macam boring.
Tapi sudut lain buat aku rasa sangat bersyukur.
Sangat bertuah.
Sangat ok walau tidak sempurna.

Hmmm....
Memang simple lah aku ni.
Huh....

Hik....

2 comments:

salsabeelasofiyyahsakeenah said...

hehehee..saya pong sama seperti anda nampaknya. dah sah2 kita lahir beza sehari je kekekee..tp adalah berangan2 juga kalau ada duit lebey naklah pakai juga brg best..tp takdelah bagai nak gila nak..setelkan komitmen dulu..nanti2 boleh beli..tp ai hidup pakai keta kancil pon voley..kekkee..

yusyanti said...

hihihiihihi....
berangan tu mmg ada.....
kata kuat berangan...
imaginasi tinggi gitu
hik.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails